۱۳۹۳ اسفند ۲۷, چهارشنبه

انتقام از یونسی



«صادقانه نبودن» جنجال‌های اخیر علیه اظهارات «نابجای» یونسی درباره «بغداد»، با این بهانه که حرفهای او  جریان ایران‌هراسی را در منطقه تقویت کرده یا می‌کند، واضح‌تر از آن است که بشود به راحتی آنها را حاشا کرد؛ از احمد جنتی گرفته تا زاکانی و رحیم‌پور ازغدی، و از سرداران نام آشنا گرفته تا مدرسان خرد و کلان دوره‌های بصیرت، به خصوص بعد از بیداری اسلامی / بهار عربی، بارها و بارها دست به کمر زده، چانه بالا و شکم جلو داده و از نفوذ ایران در منطقه داستان و افسانه گفته و ایده پرداخته‌اند؛ در حالی که همه این حرف‌ها با سکوت یا حتی حمایت همین دلواپسانی مواجه بوده (و خواهد بود) که آوار شده‌اند روی سر دولت و روی سر یونسی.
.
زخمی که این «اصولگرایان مستهجن» برداشته‌اند، شاید که به کمتر از یک ماه قبل بازگردد. آن روزها ناله‌ی خفیفی کردند و منتظر ماندند تا یونسی را جای دیگری خفت کنند، که حالا کرده‌اند! یونسی اوایل اسفند حریف صریح و بی‌سابقه‌ای زده بود!
یونسی به خبرنگار ایسنا گفته بود:
.
هم اکنون بسیاری از موارد نقض حقوق بشر در زندان‌ها و محاکم و در خیلی جاها صورت می‌گیرد که نفوذ عناصر افراطی و تندرو دیده می‌شود و جمهوری اسلامی باید بتواند از دست این‌ها خلاص شود و من بهترین جا را برای گروه‌های تندرو مجلس می‌دانم. این افراد باید در مجلس حرف بزنند اما در مراکز قدرت که حقوق مردم را نقض می‌کنند نباشند ... این تندروها برای جمهوری اسلامی مسئله‌سازی می‌کنند و جمهوری اسلامی باید هزینه‌اش را بدهد و ما در این راستا در گذشته عملیات‌ خودسرانه زیاد داشتیم که مثلا یک بازجو و قاضی و یا مامور نظامی و انتظامی اشتباهی می‌کند و با اراده شخصی کاری انجام می‌دهد ولی به اسم نظام تمام می‌شود ... هم اکنون چند سال است که با دولت کانادا مشکل پیدا کردیم و در مورد حادثه‌ای که درخصوص زهرا کاظمی اتفاق افتاد تمامی مدارک مبنی بر اینکه چه کسانی این کار را کرده‌اند وجود دارد؛ اگرچه خدا از جای دیگر آن‌ها را مجازات کرد و تنبیه شدند و عدالت خدا درباره بعضی از این متهمین اجرا شد اما بالاخره در آنجا یک اراده شخصی صورت گرفت که جمهوری اسلامی هنوز در حال پرداخت هزینه است.
.
.
برخی اصولگرایان، مستهجن‌تر از آن هستند که گمان برده‌ایم.
.
.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر