۱۳۹۳ دی ۳, چهارشنبه

مظاهر و مبانی فساد مدام

عکس: سردار باقرزاده
حدود دو هفته از عتاب تلخ مقام رهبری بابت سستی در مبارزه با فساد می‌گذرد که چشمه دیگری از ویژه‌‌خواری و بی‌اعتنایی گستاخانه به قانون توسط نیروهایی که تصادفا! مدعی‌ترین افراد در تبعیت از رهبری هستند، رو شد!
.
بر اساس بیانیه رسمی سازمان میراث فرهنگی، دفن شهدا در محل صحن اصلی تکیه امیرچخماق یزد هم خلاف نظر این سازمان بوده و هم خلاف نظر شورای تامین استان یزد. «سردار پاسدار محمد (میرفیصل) باقرزاده» هم بی‌پروا تایید می‌کند که خلاف نظر عالی‌ترین نهاد امنیتی استان یزد عمل کرده‌اند؛ «شورای تأمین استان یزد ضلع شرقی میدان امیرچخماق را برای دفن شهدا در نظر گرفته بود اما به دلیل اینکه ستون‌های تکیه امیرچخماق در پشت این تکیه قرار گرفته بود و خاکسپاریشان در این محل آسیب جدی را متوجه این بنای تاریخی می‌کرد پیکرهای شهدا در صحن اصلی تکیه به خاک سپرده شدند.» بعد به «دروغ» مدعی شده: «این موضوع به تایید کارشناسان اداره کل میراث فرهنگی رسیده‌ است»(+در حالی که بیانیه میراث فرهنگی صراحت دارد: «پیگیری‌های مکرر مدیران سازمان میراث فرهنگی برای اجرای مصوبه شورای تامین استان ادامه داشت تا اینکه اقدامی خلاف مصوبات شورای تامین استان و شهرستان یزد و تاکیدات مسئولان عالی رتبه کشور انجام شد»(+). دروغ سردار باقرزاده را سردار دیگری هم تکرار کرده: سردار اکبر فتوحی، فرمانده سپاه «الغدیر» یزد گفته: «مسئولان هیچ مشکلی با تدفین شهدا در یزد نداشتند.»
 .
حالا احتمال اعتراض یونسکو به تصرف در حریم این بنای تاریخی هم مطرح شده اما طبق معمول «سردارانی» هستند که پای ارزش‌ها را برای توجیه خودسری‌های خود پیش بکشند و از این ابزار (بی‌ربط حتی) برای بازکردن عقده‌های سیاسی استفاده کنند. همان سردار می‌گوید: «کسانی که امروز قوانین «یونسکو» را تایید می‌کنند همان کسانی هستند که از حقوق بشر دم می‌زنند؛ اما در دوران دفاع مقدس سلاح‌های شیمیایی را در اختیار صدام قرار دادند و همواره ملت ایران را مورد هجوم خود قرار دادند.»
.
آیا همین‌ها ـ در موقعیت‌ها و با ماسک‌های متنوع ـ نیستند که از ارزشها، همیشه شاه کلید و سپری بزرگ برای خودسری‌ها، قانون‌ستیزی‌ها و فسادهای خود ساخته‌اند و ظاهرا همچنان خواهند ساخت؟ این موجودات را چه کسی باید، بدون تعارف و مبنایی، خلع سلاح کند؟ این مانور قدرت سردارها در یزد، چه پیامی برای روحانی دارد که 17 آذر گذشته از قطعی بودن فساد سلمان و ابوذر در محل «تجمیع همه قدرتها» گفته بود؟
.
در پلاس (+)

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر