۱۳۹۳ مرداد ۳۰, پنجشنبه

چرا «راز سر به مُهر»؟



درست 24 روز قبل یک جای خاصی بودم که در عرض یک دقیقه، دو بار از من سئوال شد که «خب! حالا چرا اسم وبلاگت «راز سر به مُهر» است؟»
.
قبلا و برای سال‌ها داخل پروفایل وبلاگ، داستان نام وبلاگم را توضیح داده بودم بعد فکر کردم نباید برای خیلی‌ها مهم باشد، یا توضیح خیلی تکراری شده و حذف‌اش کردم امّا ظاهرا این طور نیست و نباید حذف می‌کردم! سال قبل هم که ناگزیر مشغول تسویه از دانشگاه شده بودم مسئول گروه بعد چند سئوال همدلانه، پرسیده بود: اسم وبلاگتون چیه؟ و وقتی جواب را شنیده بود، انگار که اسم رمز خطرناکی شنیده باشد؛ گفته بود: "عجب اسمی"!
.
حالا تکرار می‌کنم که نام وبلاگ، محصول تفال به دیوان حافظ در لحظه شروع وبلاگ‌نویسی (هفتم دی ماه 82) است. متن کامل غزل را اینجا (+) بخوانید. توی همان مصرع دوم متوقف شدم؛ "گفتم این خود نام است". حالا اگر برای برخی، این نام تداعی رمز و راز می‌کند، یا حتی تداعی توطئه، من بی‌تقصیرم! نمی‌دانم؛ شاید می‌شد انتخاب‌های بهتری داشت از دل همین غزل؛ این غزل غریب و عزیز، ولی من،  پابند این نام شدم.
.
.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر